نمایندگی زیمنس: تایمر و کاربرد آن در اتوماسیون صنعتی زیمنس

ارسال شده در تاریخ: 05 خرداد 1397چاپ
اشتراک گذاری:
نمایندگی زیمنس: تایمر و کاربرد آن در اتوماسیون صنعتی زیمنس

تایمر در صنعت برق و سیستم های کنترلی مانند نمایندگی زیمنس کاربرد زیادی دارد که ساده ترین آن ،راه اندازی الکتروموتورهای سه فاز به روش ستاره مثلث اتوماتیک است.همچنین در ماشین ها و دستگاه هایی که به طور اتوماتیک در زمان های تعیین شده کارهای مختلفی را باید انجام دهند از تایمر استفاده می کنند مانند ماشین لباسشویی که وظایف متفاوت از قبیل شستشو،آب کشیدن،خشک کردن و ... را انجام می دهد یا (دستگاه تزریق پلاستیک) که کارگر مسئول، معمولا فقط یک پوش باتن را فشار می دهد و باقی کارها، باید به طور خودکار انجام شود.این فرایند بیشتر با استفاده از میکروسوییچ،سنسور و تایمر در مدار فرمان انجام می گیرد.


رله های کنترل فاز در اتوماسیون صنعتی زیمنس

همه ما با اصطلاحاتی مانند "برق دو فاز شده است" یا "سیم نول قطع شده" یا "تقارن فازها به هم خورده" آشنا هستیم  که پیامدهای بد و خطرناکی نیز دارند.در گذشته در مدارات حساس به صورت کنتاکتوری،برخی عیوب مشخص می گردید و چراغ های هشدار و زنگ های آلارم فعال می گردید و برق شبکه را قطع می کرد،ولی این مدار اولا نمی توانست کلیه عیوب را تشخیص دهد از طرف دیگر قابل استفاده در کلیه اماکن و تابلوهای برق نبود. با اختراع رله کنترل فاز سیستم و استفاده از آن در سیستم های کنترلی مانند نمایندگی زیمنس می تواند در برابر دو فازه شدن واکنش بسیار سریع داشته باشد و با فرمان قطع فوری سیستم از سوختن الکتروموتور جلوگیری کند.در کل یک رله کنترل فاز باید این عیوب را تشخیص دهد:

 

  1. قطع شدن فازها(یک فاز،دوفاز یا هر سه فاز) یا سیم نول(از جمله حفاظت های خیلی مهم در سیستم های سه فازه که از ولتاژهای فازی زیادی استفاده می شود)
  2. تغییر توالی فازها(جابجایی فازها)
  3. افزایش یا کاهش بیش از حد مجاز ولتاژ
  4. عدم تقارن بیش از حد ولتاژ سه فاز

 

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.